ČASTO KLADENÉ DOTAZY

Níže jsme si pro vás připravili výběr často kladených dotazů, u kterých najdete jasné a stručné odpovědi.

Jaké dobíjecí stanice Teplárny Brno, a.s. provozují?

Naše síť dobíjecích stanic čítá 4 vysoce výkonné, tzv. rychlodobíjecí stanice (DC), kde dobíjení probíhá prostřednictvím stejnosměrného proudu a také vyšší desítky pomalých dobíjecích stanic (AC), u kterých probíhá dobíjení střídavým proudem.

Stanice jsou umístěny po celém Brně a jejich počet se neustále zvyšuje.

Kde najdu elektrodobíječku?

Mapu zobrazující umístění dobíjecích stanic naleznete na našich webových stránkách www.emobilitabrno.cz v záložce Mapa stanic“, také v naší mobilní aplikaci „E-mobilita TB“, která je volně ke stažení na App Store a Google Play a v aplikaci „ChargeUp ESP“.

Jaké jsou výhody registrace pro službu dobíjení?

Hlavní výhodou registrace je jednoznačně snížená cena za dobíjení a to o několik desítek procent oproti dobíjení bez registrace.

Mezi další výhody, které získáte po registraci, jsou:

  • Způsob platby

Platba za dobíjení probíhá po registraci jednou za měsíc na základě vystavené faktury, která Vám přijde na Váš email / poštou začátkem následujícího měsíce.

  • Způsob zahájení dobíjení

Po registraci každý náš zákazník obdrží dobíjecí čip, který pouze přiloží ke čtečce čipů na dobíjecí stanici, případně ještě vybere typ konektoru na rychlé stanici a může dobíjet.

  • Mobilní aplikace

Alternativou pro spuštění dobíjení, pro registrované zákazníky, je naše mobilní aplikace „E-mobilita TB“. Aplikace umožňuje pomocí pár kliknutí dobíjení zahájit, ukazuje aktuální obsazenost stanic, vyhledá nejbližší stanici a zobrazuje historii za Vaše dobíjení.

  • Marketingové akce

Registrovaní zákazníci mohou využívat i výhody marketingových akcí , o kterých informujeme veřejnost na našich webových stránkách nebo sociálních sítích. 

Mohu mít k jedné registraci více dobíjecích čipů?

Ano. K jedné registraci je možné dostat více dobíjecích čipů, které jsou vedeny pod jedním účtem. Úhrada za veškeré dobíjení probíhá následně prostřednictvím jedné faktury.

Jak probíhá platba za energii při dobíjení bez registrace?

Dobíjecí stanice společnosti Teplárny Brno, a. s. umožňují dobíjení elektromobilů bez nutnosti registrace. Pro tento účel se využívá aplikace „ChargeUp ESP“, která je vhodná pro všechny uživatele elektromobilů, kteří potřebují dobít své vozidlo. Dobíjení zahájíte buďto načtením QR kódu umístěného přímo na stanici (mobilním telefonem) nebo opsáním kódu stanice, kterou najdete na mapě v aplikaci (do pole na úvodní straně). Potvrdíte zahajovací, dialog. Zobrazí se Vám detail dobíjecí stanice, kde vyberte vyhovující konektor pro Vaše vozidlo.

V případě, že jste nový uživatel, vyplníte emailovou adresu. Dále si zvolte limitní částku pro dobíjení. Tuto částku Vám zarezervujeme na platební kartě a finální výše Vám bude stržena po dobití, dle skutečného čerpání energie. Nikdy ale nebude vyšší než Vámi zvolený limit. Po zvolení limitní částky budete přesměrováni na platební bránu. Kliknutím na tlačítko zaplatit souhlasíte s rezervací vybrané částky na Vaší platební kartě. Po úspěšné rezervaci platební částky, připojte vybraný konektor do Vašeho vozu. Dobíjení se zahájí po kliknutí na tlačítko Zahájit nabíjení. Pokud je komunikace se stanicí úspěšná, zobrazí detail Vašeho dobíjení, kde vidíte aktuální částku k zaplacení a nabité KWh. Jestli si nepřejete vyčerpat celkový nastavený limit, můžete dobíjení jednoduše ukončit. Po ukončení dobíjení si můžete prohlédnout souhrn objednávky. Doklad za provedené dobíjení Vám bude doručen na e-mailovou adresu.

Jaké typy konektorů jsou u dané dobíjecí stanice k dispozici?

Typy konektorů, které jsou u stanice k dispozici, jsou rozdílné v závislosti na typu stanice.

Rychlodobíječky (DC stanice) disponují běžně užívaným konektorem CCS 2. Tyto stanice jsou vybaveny i zásuvkou pro konektor typu Mennekes Typ 2 (dobíjecí kabel je zapotřebí mít  vlastní).

Výběr konektoru při dobíjení vybíráte přímo v aplikaci či na displeji na dobíjecí stanice.

Pomalé dobíjecí stanice (AC), stojanové i wallboxy, jsou vybaveny 2 zásuvkami pro konektor typu Mennekes Typ 2 a stejně jako u rychlých stanic je pro tento způsob dobíjení potřeba mít vlastní dobíjecí kabel.

Jsou dobíječky přístupné 24 h 7 dní v týdnu?

Rychlodobíjecí stanice společnosti Teplárny Brno, a. s. jsou dostupné v režimu 24/7/365. Výjimkou je dobíjecí stanice umístěná v Galerii Vaňkovka. Její provoz je limitován provozní dobou parkovacího domu, tj. denně od 7:00 do 23:00 hodin.

Uvidím v mapě, že je stanice obsazená?

Pokud je stanice využívána připojeným elektromobilem, přímo na dobíjecí stanici svítí modré kontrolní světlo u konkrétního dobíjecího bodu. Na mapě v aplikaci je u konkrétní stanice standardně zobrazen počet volných a počet obsazených dobíjecích bodů. Graficky je v zeleném kolečku zobrazen zlomkem počet volných dobíjecích bodů/celkový počet bodů. Plně obsazená stanice je tedy signalizována „0/3“, zcela volná stanice naopak „3/3“. U konkrétního dobíjecího bodu je navíc uvedeno „Obsazeno“. Oba stejnosměrné výstupy jsou nezávislé, je tedy možné druhý dobíjecí bod využít. Platí, že je možné dobíjet dva elektromobily současně. K dispozici jsou vždy dvě parkovací místa.

Bude se rozšiřovat síť dobíjecích stanic?

Síť dobíjecích stanic se nadále rozrůstá. Našim cílem je do roku 2030 vybudovat po celém Brně síť 500 dobíjecích stanic.

Aktuální stanice v provozu a stanice, které jsou plánované, jsou zobrazeny v mapě dobíjecích stanic na úvodní straně webových stránek www.emobilitabrno.cz.

Kde se dozvím, že má stanice poruchu?

Aplikace „E-mobilita TB“ umožňujezákazníkům získat přehled o situaci na dobíjecí stanici. Pokud je stanice připravena k provozu, v aplikaci je u dobíjecího bodu uvedeno „Dostupný“ a na dobíjecí stanici u konkrétního dobíjecího bodu svítí zelené kontrolní světlo. V případě poruchy se přímo na stanici rozsvítí červené kontrolní světlo a v  aplikaci se u dobíjecího bodu objeví nápis „Nedostupný“. O poruše se dozvíte i v případě probíhajícího dobíjení a to chybovou hláškou. V případě úspěšného zahájení dobíjení, se v aplikaci zobrazuje detail Vašeho dobíjení.

V případě jakékoliv poruchy je možné volat Helpdesk: +420 221 400 836.

This website uses cookies

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you’ve provided to them or that they’ve collected from your use of their services.

Allow all
Customize

Cookie customization